Strugurii nu sunt acri

Strugurii nu sunt acri

Să mă jelesc puţin…

Mai întâi m-am născut femeie. Şi, ca şi cum asta nu ar fi fost suficient, m-am născut şi prea scundă pentru majoritatea motocicletelor. Mă uit uneori la Loona mea şi îmi dau seama că prea curând nu ne vom despărţi, asta pentru că îmi e greu să găsesc un model pe care să pot ajunge cu ambele tălpi jos, lucru care, încăpăţânată cum sunt, găsesc că poate fi vital uneori. Am avut şi am prieteni care se descurcă şi altfel, chiar dacă fac balet şi stau pe poante, ei bine, nu m-am născut nici balerină.

… şi apoi să visez

Tot pentru că sunt fată şi nu mă pricep la a compara unele motociclete cu altele, pe baza unor caracteristici tehnice, la un moment dat mi-am zis că următoarea mea aleasă va fi un BMW. Pentru că îmi inspiră încredere, pentru că îmi plac absolut toate modelele de la BMW şi pentru că.. se pot regla în aşa fel încât să am şi eu o şansă să simt pământul sub tălpi. Îmi veţi spune probabil că orice motocicletă se mai poate regla iar eu vă voi aminti iar că sunt încăpăţânată şi că nu cred că e bine să faci asta atât timp cât din fabrică ea e gândită într-un anumit mod. Din păcate pentru mine multe BMW-uri sunt deja mult prea grele, mult prea puternice, mult prea înalte ca nasul meu să ajungă vreodată la ele.

Amintiri din copilărie sau prima motocicletă pe care nu am putut să o am

În plimbarea noastră din mai, am ajuns în Munchen cu scopul şi obiectivul de a prelua un BMW F 800 ST, una dintre variantele ce mi se par abordabile. Abia aşteptam să văd cum se simte să fiu la coarnele lui. Toate detaliile erau stabilite, inclusiv importantul aspect de a fi lăsat din suspensii până la înălţimea confortabilă mie.

La Munchen am ajuns cu întârziere de o zi, din motive de pană. Aţi citit deja despre asta aici. La locul din care trebuia să ridicăm mobra, loc pe care l-am nimerit după încă o serie de rătăceli şi nervi, am ajuns după ora şase, când eram numai noi, portarul şi o limbă în care nu aveam şanse să ne înţelegem. Nici noi nu ştiam germană, nici el nu ştia altceva decât germană. Dar totul părea simplu şi nemţeşte: i-am dat actele, mi-a pus în braţe actele şi cât pe ce să îmi pună şi mobra: adică a deschis o uşă la o mare încăpere, unde stăteau aliniate mai multe frumoase şi lucioase BMW-uri, şi iată, aia e.

Bucurie? Nu! Am îngheţat pe loc. Ca în povestea aia cu iubirea la prima vedere, eu au ştiut de la prima vedere că ceva nu e ok între noi. Am ştiut fără să fie nevoie să mă apropii de ea că cineva a omis cererea şi nevoia mea. Făcut faţă tristă. Dat din mâini la paznic, el dat din umeri la noi, explicat în două trei cuvinte că nici măcar motociclist nu-i. Suit pe ea, dat ture prin garaj şi văzut că nu-i nici o şansă să nu o scap dacă rămân cu vreun picior în gol, dat fiind că ne aşteptau şi nşpe pasuri prin munţi cu milioane de ace de păr şi diferenţe mari de nivel. Rugat de Ina să o folosească ea, pentru că e mai norocoasă ca mine şi are în dotare o pereche de picioare mai lungi. Ina, cu zenul distrus de la rătăcelile infinite pe care le-am avut, nu şi nu, că nu e pregătită de responsabilitatea asta, că ar mai fi condus-o ea daca o luam eu, dar că aşa de tot… NU!

Cred că am stat cel puţin o oră acolo, jelind. A doua zi dimineaţa trebuia să plecăm, seara era distrusă, oraşul nu mai aveam şanse să-l vedem, decât pe nocturnă.

Era ziua mea, de Sfântul nume Elena. Mi-am înecat eşecul şi statutul de fumeie cu picioare scurte în două beri, sub primărie. S-au dus acolo unde era mai mare durerea, câte una în fiecare picior, după care viaţa a părut din nou mai roz.

Poate data viitoare se va potrivi mai bine…

Noutăţi sau a doua motocicletă pe care nu pot să o am

Acum câteva zile am primit pe mail vestea lansării noului BMW R 1200 GS, în martie 2013, în România. Noul model are tot felul de minunăţii şi modificări pe el, cred că e mai bine să las specialiştii  să le enumere. Eu vă spun doar că am bălit corespunzător şi am oftat pentru că ştiu că nici pe aceasta nu o voi putea avea vreodată. Chiar dacă producătorul anunţă că în urma modificărilor de design s-a produs o coborâre cu 20 de mm a şeii, tot cred că e puţin cam prea mare şi prea puternică pentru mine. Poate doar vreo soră mai mică, dacă numărul femeilor motocicliste va deveni suficient de mare în viitor pentru a fi tratat cu interes de către majoritatea producătorilor. Până atunci rămân cu uitatul, oftatul şi de ce să nu recunosc, imensa plăcere de a întâlni acest model la drum, echipat cu bagaje. Chiar dacă nu pot eu ajunge la struguri, aceştia nu sunt neapărat acri, iar ce-mi place îmi place….

PS: Ştiu că România este piaţa motocicletelor second hand, dar pentru cine crede că e mai bine să fie virgină când o iei, am văzut că sunt reduceri la modelele 2102.

Dacă ți-a plăcut, încearcă și:

Brambura în concediu (II)
How do I bike*?
Şi noi „Iubim 2 roţi”

3 comments

  1. Roxano, toti cei 157 de centimetri ai mei te inteleg! Eu tanjesc dupa ceva mai touring.. si cu tanjitul o sa raman, ca la varsta mea nu mai cresc decat in tocuri.
    Dar poate, asa cum ai spus, om ajunge la clipa cand producatorii se vor gandi si la pitici… :))

  2. Corina Bodea

    Eh, am tot asteptat va vaz de ce nu apare margica fermecata zisa si BMW F 800 ST; mi-am facut tot felul de scenarii: s-au batut pe ea si au dat-o de pamant de s-a facut praf; au accidentat-o si au parasit-o ca sa nu se stie ca ele au frica de curbele in ac de par(ce expresie savuroasa pentru drumuri, chiar si asfaltate bec); au dat-o ca spaga la vama, pentru a-i aburi pe vamesi pentru celelalte enspe mii kg de marfa de contrabanda, ce puteau incapea in coburii de motociclete; au facut trafic de influenta pentru a face rating blogului si a gasi noi sponsori; si cate si mai cate, ca sa aflu ce:CENTRIMETRII, i-auzi domn’le ce pot face “unii centrimetrii” in + sau in -.
    Fetelor , nu va lasati, va veni si clipa cand veti avea BMW-ul vostru personal. Eu cel putin il am virtual(pentru ca in timpul coborarii blande de la Refugiul Costila la Busteni, m-am tot intrebat de ce drumul mi se pare mai lung ca acu’ 35 de ani- pentru ca intre timp, greutatea, gonatroza s.a. mi-au pus “crododili in drum”); asa ca m-am urcat pe “BMW” si am ajuns la Caminul Alpin in timp util;
    crocodili-limitatoare de viteza

  3. F650 gs twin, are un priten de al meu, care e destul de mic de statura si am fost cu el in Crimeea, el consum mediu pe 3200 km 4,5 (sau ceva de genu’), eu cu al meu 900 – 7,5 :d

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *