#MyDanube: Pe Dunăre în jos de la izvoare la vărsare

#MyDanube: Pe Dunăre în jos de la izvoare la vărsare

Aș putea să-ncep în trombă, plecând de la ideea bine cunoscută că ”de ce să facem simplu, când se poate complicat?” Sau, mai poetic, despre cum ne place nouă să călătorim altfel, să vedem lumea cea mare în felul nostru propriu… dar nu mă inspiră așa.

Mai bine de-a dreptul, delicată ca toporul sau ca elefantul în magazinul de… alămuri: Vrem să venim pe Dunăre în jos pe motoare. Na, am zis-o!

Nu cu barca, nu cu bicicleta – că s-a mai făcut, o să vezi imediat, ci cu motocicleta. E drept că va fi pe lângă Dunăre, ca să fiu corectă în exprimare, că doară n-o să ne băgăm roatele în ape însă trebuie să fii de acord cu mine că mijlocul de locomoție e cel puțin ciudățel pentru un fluviu.

Așa că, de ce Dunărea?

Picture5

Ideea ne-a venit în urma proiectului realizat în anul 2012, când am plecat în prima călătorie marca SlowRide, destinată strângerii de informaţii şi mărturii de la persoane aflate în ţări unde fenomenul moto este mult mai bine dezvoltat şi reprezentat decât în România.

În al doilea rând, inspiraţia a venit din cartea domnului Andrew Eames “Blue River, Black Sea: A Journey Along the Danube Into the Heart of the New Europe – plecat pe bicicletă pe lângă Dunăre, pe urmele lui Patrick Leigh Fermor – la vremea sa considerat “Britain’s greatest living travel writer”

Și pentru că tot l-am luat drept sursă de inspirație, i-am trimis și un mail, să îi spunem că de la roată până la inventarea apei calde – nimic nou sub soare, și că ne-am hotărât să facem și noi exact ca și dânsul, să plecăm în călătorie după o carte, la fel cum a plecat și el însuși inspirat de călătoria altuia.

Inutil să-ți mai spun ce onorate ne-am simți dacă am servi și noi drept umile călăuze pentru călătoriile altora apoi.

Dar să-ți spun și continuarea, că omul a fost atât de drăguț încât ne-a și răspuns!!

Dl Eames ne-a scris: “I hope you enjoy the journey as much as I did, particularly the Romanian parts. I have no particular advice or recommendation for you, other than don’t go too fast! Everyone makes their own journey; I was following writer Patrick Leigh-Fermor, but my journey ended up quite different to his. Yours will end up quite different to mine, I’m sure. There’s lots of good stuff to see, most of which is in the book, and I’d suggest you need to keep off the major roads.”

Adicătelea, pe scurt, să ne bucurăm de călătorie, să nu mergem prea repede (serios?! Ne cheamă SlowRide!), și să ne ferim de drumurile principale. S-o luăm pe cărări lăturalnice ca să ne creăm propria noastră călătorie care, normal, va fi unică și irepetabilă.

Și da, o să iau și cartea după mine, și n-o să uit să o mai răsfoiesc din când în când, ca să nu ratăm vreun punct de interes, cotitură faină a apei sau castel sau mai știu eu ce.

Picture4

Ce sperăm să obţinem cu acest proiect?  Sau, ce-are baba cu mitraliera?

  • Documentarea în vederea promovării spaţiului turistic al Dunării din punct de vedere al activităţilor, posibilităţilor de recreere, transportului pe şi pe lângă Dunăre (de la bărci la biciclete), atracţii, etc.
  • Deoarece al doilea fluviu din Europa poartă o mare încarcătură cultural-istorică, vom strânge:
    • Informaţii despre tradiţiile zonei,
    • Importanţa istorică a fluviului, ce semnificaţie are pentru ţările pe care le străbate.
  • Pentru  că mijlocul de deplasare este unul cel puţin neobişnuit pentru un fluviu, vom veni cu informaţii despre siguranţa în trafic, interviuri cu motociclişti, şi informaţii relevante pentru comunitatea moto din România.

La fel ca anul trecut o să ne facem un traseu și-o să ne iasă altceva, dar o să mergem mai puțini kilometri în medie pe zi (ne-am deșteptat și nu mai vrem să alergăm), o să ne rătăcim (cu siguranță!), o să încercăm să cunoaștem si să vorbim cu oameni frumoși, dar cel mai mult și mai mult, ne dorim să stai aproape de noi, să vezi pe unde ne opintim, pe unde ne bucurăm și pe unde ne speriem și să urmărești cum vine treaba asta cu motoreta la vale pe Dunăre…

Cum ne poți urmări?

Pe blog-uri: LumeaMare.ro, SlowRide.ro, pe Facebook, pe Twitter: #MyDanube, pe website-ul My Danube Travel: www.danube.travel.

Așa ca o schiță, opririle vor fi de-a lungul apei după cum urmează:  Sibiu – Gyula – Linz – Donaueschingen – Ulm – Ingolstadt – Passau – Schlögen – Krems – ViennaBratislava – Visegrad – Budapesta – Vukovar – Belgrad – Cazanele Mari – Turnu Măgurele – București. Da, știu că Dunărea nu se varsă în București, însă Delta va fi o a doua parte a proiectului, pe care rămâne să o dezvăluim ulterior.

Sunt deocamdată 7 țări, 4 capitale, 5000 de kilometri (cu tot cu dusul până la izvoare), în vreo 3 săptămâni. Apropo, poți deja să începi să bați pariu pe numărul de kilometri pe care o să-i facem în plus din rătăceli.

Atât deocamdată. Stai aproape și dacă ai idei, sfaturi, propuneri (și de colaborare, de ce nu), colac de salvare, întrebări, supărări, un covrig, o măslină, o felicitare sau orice altceva, poți să ni le trimiți la contact at slowride punct ro  sau mai jos, în comentarii.

Acest proiect este susţinut şi inspirat de:

Tripsta.ro, Ungaria.info.ro, Austria.info/roThe Danube Niederösterreich, Linztousismus.at, Municipalitatea Vienei, Compress RomâniaIngolstadt Tourismus, Germany.travel, Danube Competence CenterSerbia.travel

Dunare Tripsta Dunare Ungaria

Dunare Linz Dunare Krems Dunare Serbia Dunare Germania Dunare Ingolstadt

 

Dunare

Dacă ți-a plăcut, încearcă și:

Răzvan Radu, 20 de ani de motociclism
Iubim 2 Roți și în 2015
Întâlnire cu Gabriel Jderu la Povești pe 2 Roți

7 comments

  1. pariez pe maxim 100 km :); pun la bataie o bere si-o aluna.

    intrucat pentru a reveni la drumul bun va fi suficient sa va uitati dupa ditamai valea Dunarii :)…

    va sa zica sunt primul vostru suporter, ladies! in afara de cei de acasa, fireste.

    suna formidabil; drum bun si bafta, va voi urmari cu maxim interes!

  2. Multumim Lucian! Si pentru urari si pentru parerea extrem de buna despre noi! Doar 100??!? Zau ca putem mai mult 😀

  3. latomeru

    Felicitari si supces 🙂
    Sint cam invidios, ce sa-i faci…
    Am io si un covrig, da’ fiindca e doar unu nu vreau sa vi-l dau voua. Despre scobitori… sper doar sa nu vi se puna bete in roate, cum se zice.
    Ride safe!

  4. Multumesc de idee. Chiar ma gandeam ce traseu sa fac vara asta cu prietenul meu incepator, un traseu care sa nu implice serpentine sau viteza si s-ar putea sa facem noi partea romaneasca a traseului vostru. Eu am mai mers pe malul Dunarii pe traseul Ostrov catre Eforie Nord si este intr-adevar spectaculos.

  5. Deagos, poate ne ajuti putin cu partea romaneasca, sa ne spui pe unde ai fost si cum e soseaua. E doarte probabil ca vom face asta intr-o a doua parte a proiectului, ca sa nu ne grabim.

  6. Eu am trecut Dunarea cu bacul pe la Calarasi si de acolo am mers pe la Ostrov-Adamclisi-Cobadin-Eforie Nord. Soseaua era foarte buna cand am fost noi acum 2 ani (tocmai se asfalta). Este foarte frumos traseul, salbatic (nu prea circula masini pe acolo) si de asta trebuie sa aveti grija la benzina sau o eventuala pana de cauciuc.

  7. Am fost si eu pe partea aceea catre vama veche, de mai multe ori. E bun drumul mai ales ca e destul de pustiu. Insa recomand cu caldura si partea vestica a Dunarii noastre, de la moldova veche la vale, sau chiar si pe malul sarbesc, se vede foarte frumusel la noi in tara de pe malul celalalt 🙂
    Pana??? ce pana? iar pana? Pai ce facem, calatoria si pana? Nu se poate… :))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *