Despre lucrurile bune

Despre lucrurile bune

Nu suntem nici primii, nici ultimii care fac un marş şi ăsta e un lucru bun.”

I-am prins pe băieţii de la Free Riders la o discuţie… aproape relaxată. Zic aproape, fiindcă la momentul întâlnirii noastre pregăteau următoarele: apariţia la SMAEB, ediţia a IV-a a evenimentului caritabil „Mâini pentru mâine” şi treceau din nou în revistă detaliile „Iubim 2 Roţi” .

Aşadar, între discuţii şi telefoane, pliante, cărţi de vizită, sponsori,  facturi şi oarece nervi, m-am strecurat şi eu, pisăloaga de serviciu, să smulg ceva care să semene cu un interviu, sau mai degrabă cu o istorisire pe scurt a poveştii Free Riders.

Am vrut să aflu, în primul rând, ce-a fost în capul lor când s-au înhămat la un proiect de anvergura „Iubim 2 Roţi”, un marş care să se adapteze tuturor categoriilor de utilizatori de două roţi şi care să se încheie în nota unui festival, dacă stau bine să mă gândesc, cu formaţii şi expoziţie şi momente de cascadorie.

„Nu suntem nici primii, nici ultimii care fac un marş şi asta e un lucru bun”, îmi răspunde Cosmin Anton, preşedintele Asociaţiei, Mowglyh cum îi spun prietenii.
„Nu vrem să fim noi primii care fac un lucru, dar vrem să fim între cei care fac lucrul acela. Pentru că noi credem foarte tare în puterea exemplului. Şi am zis, dacă iubim două roţi, hai să unim tot ce înseamnă două roţi, motorizate sau nu. 600 de motociclete, 200 de scutere, mii de biciclete, toate într-o coloană organizată. Îţi dai seama de impact?! Ne-am dat seama că daca ne unim, avem o voce.”

Bun. Avem voce. Şi ce cerem? Cu ce ne luptăm?
„Campania asta nu este un protest. Este un semnal de alarmă, este un fel de a le aminti şoferilor că suntem pe stradă şi avem aceleaşi drepturi ca şi ei. Nu vor exista claxoane, nu facem teribilisme, mergem civilizat. Am invitat cluburi moto din mai multe zone ale ţării. Intenţia noastră este ca, încet-încet, an de an, tot mai multe cluburi să preia această ideee. Aşa încât în 5 ani, să spunem, să avem „Iubim 2 Roţi” în fiecare oraş al ţării, în aceeaşi zi.”

Da, da, mi-a spus la un moment dat că se bazează foarte tare pe cluburile moto în desfăşurarea marşului.

„Da, pentru că cluburile presupun deja o cultură moto. Există un regulament intern pe care îl respectă. Există o manieră de deplasare stabilită, nişte reguli cu care membrii sunt obişnuiţi. Dealtfel, există un regulament ferm de participare şi deplasare şi pentru acest eveniment. Tocmai pentru că vrem să fim în siguranţă, iar coloana, deplasarea în coloană, te protejează dar te poate şi distruge. Regulile sunt esenţiale.”

Bun. Ăsta e marşul. Şi concertele? Care e rostul lor?

„Concertele au venit firesc. Am invitat cluburi din foarte multe zone ale ţării, oameni care vor face un efort ca să fie aici, să participe la evenimentul ăsta. Ni s-a părut normal să facem un fel de petrecere de mulţumire. Iar dacă mulţumeşti cuiva pentru ceva, nu îi ceri bani, astfel că intrarea este liberă. Şi tot în aceeaşi idee, dacă vrei să mulţumeşti atunci nu o faci cu jumătate de măsură. De aceea am încercat să ne gândim la toate. Avem stunt show, pentru cei care apreciază acrobaţiile făcute într-un spaţiu sigur, avem zonă expoziţională de custom, atât pentru motociclete cât şi pentru biciclete, pentru că ştim că pasiunea înseamnă şi ca obiectul acela să te reprezinte. De altfel, aşteptăm în continuare pentru zona de custom, biciclete cu modele futuriste, care merită admirate. Pentru că, aşa cum spuneam, avem foarte mulţi invitaţi din afara Bucureştiului, suntem în discuţii cu câteva hoteluri, astfel încât să putem asigura cazarea la nişte preţuri decente. Este un eveniment costisitor şi încă suntem în căutare de sponsori.”

Negocierile pentru cazare s-au încheiat intre timp, iar pe pagina de Facebook a evenimentului gasiţi cele cinci oferte personalizate, care acoperă o gamă extinsă, de la hostel la hotel de 3 stele.

Ca încheiere revin cu informaţiile de bază: ne vedem pe 27 aprilie, în parcarea „B” Romexpo, la ora 11,00, cu plecare în marş la ora 13.00 – motocicletele.
Bicicliştii sunt aşteptaţi la 13,00 în aceeaşi parcare „B” Romexpo, urmând să plece în marş la ora 15,00.

Traseul este Piaţa Presei – Piata Montreal – Soseaua Kiseleff – Arcul de Triumf – Piata Victoriei – Calea Victoriei – Bulevardul Natiunile Unite – Bulevardul Libertatii – Piata Constitutiei

Iată, mai jos, şi regulamentul de participare aşa cum a fost remis de organizatori

“REGULAMENT DE PARTICIPARE LA PARADA PENTRU MOTOCICLETE / MOPEDE*

Echipament regulamentar de protectie dupa caz (casca, manusi, vesta reflectorizanta)
Deplasarea se face pe o singura banda de circulatie, cate doi, paralel.
Este interzisa depasirea / oprirea sau stationarea in momentul marsului organizat.
Este interzisa depasirea Politiei Rutiere si a coordonatorilor acestora, care vor fi semnalizati printr-o vesta reflectorizanta cu inscriptia “ORGANIZATOR”. Se vor respecta semnalele acestora.
Trebuie pastrata o distanta fata de motocicleta din fata de minim 3 metri si maxim 5 metri.
Deplasarea se va face cu o medie de 15 km/h.
Este interzis mersul pe o roata si burn-out-ul.
Este interzis consumul bauturilor alcoolice si de sumbstante stupefiante inaintea si in timpul paradei.
Motocicletele / mopedele trebuie sa fie inmatriculate / asigurare valabila / ITP valabil (dupa caz).
Motociclistul trebuie sa aiba asupra sa permisul de conducere categoria A sau dovada, valabila.
Conducatorul de mopede trebuie sa aiba asupra sa permis de conducere, indiferent de categorie, sau dovada, vlabila.
Parcarea la destinatie, in Piata Constitutiei, se va face in zona delimitata, in limita locurilor disponibile, sub paza organizatorilor.
Accesul in zona de parcare se face pe baza de talon si doar insotit de un organizator. In afara parcarii nu se asigura paza.

REGULAMENT PARTICIPARE LA PARADA PENTRU BICICLETE*

Este interzisa participarea la parada a minorilor sub 14 ani.
Recomandam folosirea echipamentului de protectie.
Deplasarea se face pe o singura banda, cate 2/3, paralel.
Este interzisa depasirea / oprirea sau stationarea in momentul marsului organizat.
Este interzisa depasirea Politiei Rutiere si a coordonatorilor acestora, care vor fi semnalizati printr-o vesta reflectorizanta cu inscriptia “ORGANIZATOR”. Se vor respecta semnalele acestora.
Trebuie pastrata o distanta fata de bicicleta din fata de minim 2 metri si maxim 3 metri.
Deplasarea se va face cu o medie de 10 km/h.
Este interzis consumul bauturilor alcoolice si de sumbstante stupefiante inaintea si in timpul paradei.
Sunt interzise purtarea fluierului si afisarea de mesaje ce nu vizeaza subiectul campaniei.
Parcarea se va face in locul special amenajat de organizatori, in limita spatiului disponibil.
Organizatorii nu isi asuma nicio raspundere pentru eventualele pierderi sau distrugeri.
Este interzis accesul bicicletelor din zona de parcare in zona de concert

NOTA: Toate conditiile de mai sus sunt aprobate de Brigada de Politie Rutiera si au ca scop buna desfasurare a evenimentului in deplina siguranta.

* Regulamentul este citat aşa cum apare el în comunicatul organizatorilor.

Dacă ți-a plăcut, încearcă și:

Cunoaşte-ţi limitele!
Ce crezi că știi despre siguranța rutieră în România?
Pasagerul tău - responsabilitatea TA

No comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Idei de weekend: 26-28 aprilie 2013 | impresii din lumea mare - [...] începând cu ora 12:00, Ina și Lorena îți dau întâlnire în Piața Constituției la parada „Iubim 2 Roți”, o…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *