Carpathian 2 Wheels Guide – semne bune chestionarul are

Carpathian 2 Wheels Guide – semne bune chestionarul are

După cum (sperăm că) știți deja, autorii Carpathian 2 Wheels Guide au lansat, în urmă cu ceva vreme, un chestionar privind obișnuințele noastre motociclistice. Scopul era unul simplu de intuit: ce anume îl interesează pe motociclistul român, dar și pe motociclistul venit în România, în ceea ce privește turismul local. Și asta pentru ca ediția a doua a ghidului lor să poată aduce fix acele îmbunătățiri, noutăți, trasee potrivite majorității celor interesați. 

Și, pentru că sunt băieți de comitet, n-au păstrat doar pentru ei rezultatele chestionarului ci le-au împărtășit generos și cu noi. Acu, eu trebuie să recunosc că mă uitai întâi ca gâsca-n crăci la aceste grafice, tot încercând să găsesc de unde să le-apuc. Le-am mermelit, așa, în mâini, ca pe niște gogoși fierbinți pân-am ajuns la niște concluzii.

Întâi, să spunem așa: chestionarul în limba română a avut 540 de respondenți iar varianta în limba engleză (destinată nu fițoșilor ci turiștilor străini care ar fi interesați să vină în România) a avut 147 de respondenți.
Apoi, să trecem la cele interesante.

De exemplu că, la întrebarea „Ce tip de motocicletă conduceți?” au acoperit procentaje mari categoriile touring, standard/naked și dual sport, dar nici celelalte tipuri de motociclete nu sunt de neglijat, între 7% și 9,6%. Aș zice, deci, că băieții și fetele noastre pleacă la drum cu orice au la îndemână, fără multe fițe și nazuri.

În cazul străinilor, aceleași categorii  touring, standard/naked și dual sport reprezintă peste 88% din tipul de motoare cu care musafirii noștri aleg să plece la drum.
categorie moto
Poate nu degeaba, în ceea ce privește tipul de drum preferat, doar 55,6% din români au răspuns mixt. Cu 40% motoare dual sport, străinilor nu le-a fost greu să aleagă:
tip de drum
Pentru durata călătoriilor și media kilometrilor pe zi, respondenții chestionarului în limba română au definit clar preferința pentru călătoriile scurte, de una până la trei zile (de weekend, aș îndrăzni să presupun) cu maximum 400 de km parcurși pe zi. Străinii au ales călătorii mai lungi, de 4 -7 zile și peste. (Dar ne putem aștepta, totuși, ca respondenții să fie totuși dintre cei interesați de vacanțe pe motocicletă).

durata ro
durata enÎn ceea ce privește organizarea călătoriei, cele mai importante informații necesare sunt durata (fie și aproximativă), starea drumului și obiectivele turistice. Să mai spună cineva că nu suntem atât responsabili cât și sensibili la frumusețe! (Pe o scală de 1 la 5, în care 1 reprezintă foarte puțin important iar 5 foarte important)
informatii calatorie ro
În ceea ce privește străinii, singurul interes major rămân obiectivele turistice. Restul: cazarea, starea drumurilor etc. sunt informații cu grad mediu de relevanță. Ceea ce îi face fie mai iresponsabili, fie mai relaxați și mai încrezători în forțele lor, nu știu ce să zic. (Pe o scală de 1 la 5, în care 1 reprezintă foarte puțin important iar 5 foarte important).
informatii calatorie en

La capitolul obiective turistice, cele mai bine cotate sunt frumusețile naturale: chei și defilee, rezervații naturale, peșteri accesibile publicului dar și cetăți și castele. La capătul opus, muzeele, bisericile și tradițiile locale nu sunt chiar o mare sursă de interes. (Pe o scală de 1 la 5, în care 1 reprezintă foarte puțin important iar 5 foarte important).
interese roPentru străini, cele mai seci și mai puțin interesante sunt muzeele. În rest, sunt curiosi față de întreaga noastră ofertă turistică: pasuri montane, rezervații, peșteri, lacuri și castele, tradiții și biserici. Orice loc frumos din țara asta e foarte important de inclus pe lista de vizitare. Să mai spună cineva că avem o țară neinteresantă!
interese en

La capitolul preferințe de navigare, suntem cu toții profund tehnologizați. O proporție covârșitoare de motocicliști folosește „navigarea electronică”, prin GPS sau smartphone, însă – în general – urmărind trasee realizate individual și nu cumpărate. navigare roen
Bun. Acestea sunt pe scurt datele. Pentru cei interesați, toate chestionarele sunt disponibile pe mail, spune echipa Carpathian 2 Wheels Guide.

Ce înțelegem noi de aici:

1. Păi înțelegem că dacă vrei să organizezi activități motociclistice în România, e bine să iei în calcul aceste informații. Și să planifici ture care să pună în valoare obiectivele naturale, să te concentrezi pe drumurile frumoase, virajate și în general de calitate bună, să lași muzee și biserici pe locul doi. Și să te încadrezi în preferințele de timp ale respondenților (ture scurte pentru români, ture mai lungi pentru turiștii străini).

2. Cel mai important – că doar d-aia au muncit băieții ăștia la chestionar – că ediția a doua a Carpathian 2 Wheels Guide va respecta – aproape în detaliu  – toate aceste preferințe.
Ediția a doua se va chema, deci, Touring în România, va avea trasee de o zi, cu posibilitate de combinare, evident. Va avea trasee pe drumuri asfaltate și, extrem de important, toate informațiile vor fi disponibile și sub formă de aplicație mobilă!

Ei? Mie mi se pare că sună tare bine.
Așa că aștept cu nerăbdare să-mi pice noul ghid în mâini.
Dacă tot v-am dat graficele, acum spuneți-mi: voi ați înțeles și altceva din ele? Aveți și alte concluzii?

Dacă ți-a plăcut, încearcă și:

La drum, traseul "înainte"
Moto Siguranță la Cluj
Lună de miere grecească pe motociclete cu cetățenie română (partea II)

3 comments

  1. Inițial, am vrut să scriu că ghidul va fi o lectură utilă, cu informații concentrate, pentru majoritatea gusturilor.
    Dar…Dacă nu puneai întrebări la sfârșit, nu s-ar mai fi agitat nimeni. Așa că io, am mai dedus și altele în cazul în care nu interpretez greșit rezultatele.
    La punctul 1, înțeleg că din procentul mic de amatori de cruisers & choppers, lumea nu mai dorește să călătorească –specific anilor 1930-1960 – în confortul dat de poziția avansată a picioarelor, spatele drept și mâinile sus. Probabil din cauza vântului…dar dacă mergi mai încet, e-n regulă, nu-l simți. Da’ cine să meargă încet, relaxat ?
    Apoi, cineva a introdus ca opțiune și motorul de cros ? Știe cineva ce e un motor de cros, cam ce autonomie are și printre multe altele, dacă are voie să meargă legal pe stradă ? De fapt, confuzia apare de la slash-ul ăla enduro/cros.
    Punctul 2 îmi zice mie că străinii au o sănătate mai bună pentru că preferă majoritar, drumuri nasoale.
    După ce am luat-o eu prima oară pe prietena mea cu mobra, a doua zi mi-a povestit că a eliminat toată piatra de la rinichi. Dacă ești în stare bună, reziști la trepidații. Dacă nu, nu. Treci pe asfalt !
    Pe de altă parte, pe asfalt, nu mai e nimic de văzut și nu pot să nu-mi aduc aminte de lamentările unui motociclist din Hong-Kong care se plângea că nu prea are pe unde să se plimbe…
    Punctul 3, e clar, românii sunt mai harnici și mai muncitori, în concluzie nu prea au timp de ars gazul. Ceilalți, din contră….
    Sau străinii pricep mai greu și au nevoie de mai mult timp pentru a aprofunda ceea ce văd și de-aia merg mai încet și au nevoie de mai mult timp.
    Românii ? Citeam pe undeva de unul care făcea câte 1200 km pe zi. Come on…asta nu mai e distracție.
    Punctul 4 ne sugerează din nou supremația Occidentului, acolo se câștigă mai bine și ei își permit orice. Adică dacă n-am găsit loc de cort, nu-i bai, dau 150 de euro pe o cameră.
    Punctul 5 ăla cu bisericile și muzeele e de înțeles. Dacă ei nu sunt mândri și nu sunt creștini ce să caute acolo? Iar la muzeu dacă nu ai inscripții pe limba ta, ce să faci, cu excepția unui muzeu auto sau moto ?
    Și, în fine, ultimul, se exagerează importanța gadget-urilor, unde rămâne plăcerea de a nu avea semnal sau de a te rătăci, ținând seama de experiența legendară a nimeririi Brăilei chiar și fără de vedere ?

  2. Cred ca diferenta dintre straini si romani este din din urmatorul motiv:
    la chestionar au raspuns cei cumva interesati direct de produsul C2WG, astfel

    * la chestionarul in limba romana au raspuns toate tipurile de motociclisti, si multi dintre ei se plimba prin Romania in ture scurte, de weekend. Probabil in procentaj mai mare, turele lungi aleg sa le faca pe drumurile lumii, deci nu mai sunt atat de interesati de ghidul traseelor din Romania.
    * la chestionarul in engleza nu au raspuns toti motociclistii straini, ci cei care ar fi interesati sa faca trasee in Romania. De aceea ei sunt in majoritate interesati de (si utilizatori de motociclete) touring.

    Ca sa concluzionez, nu cred ca este un esantion reprezentativ pentru motociclisti in general, fie ei romani sau straini, ci un esantion reprezentativ pentru consumatorii de ghid de trasee romanesti.

  3. Ba, eu chiar m-aș mai hazarda să pun și problema vârstei!
    Am crezut mult timp că motoretismul e o acțiune specifică tinereții până când am observat pletele dalbe (sau, mă rog, cheliile cărunte) ale majorității biker-ilor amatori de drumuri lungi.Dacă nu mă înșel, sunt două aspecte, pe unul nu-l discut aici, conform amendamentului 5 al Constituției SUA, iar al doilea ține de faptul că omuleții au ieșit la pensie (una decentă) și au tot timpul și banii din lume pentru a arde gazul.
    În condițiile astea, chiar nu contează unde mergi, cât costă și ce vezi.
    Dacă sunt mai comozi, caută prin ghiduri și merg pe urme bătătorite, dacă nu…nu.
    Până la urmă, trebuie să-ți dau dreptate, eșantionul nu e reprezentativ iar întrebările sunt prea puține și prea vagi, vorbim de o nișă.
    Dacă nu aparținem de nișa respectivă, sau poate tocmai de-aia, aș introduce chiar termenul de tabla-bașa dar mă tem că nu va fi înțeles, așa că n-o mai fac 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *